Här kommer lite information om vad som gäller angående ärenden som ni kan ha med Försäkringskassan angående inkomstuppgifter vid anmälan av VAB, sjukpenning, föräldrapenning och liknande.
När ni ska uppge Adecco som arbetsgivare och dess adress är det följande som gäller:
Adecco
ATT: Löneavdelningen
Adecco Sweden AB
Box 1570
171 29 Solna
Det vill säga, inte det lokala kontorets adress. Anledningen är att det är den centrala löneavdelningen som bekräftar er årsinkomst, årsarbetstid och datum för avtal, det gör inte din konsultchef. Detta medför att hanteringen blir smidigare och snabbare om det hamnar rätt från första början.
Om du ombeds att uppge arbetsgivare samt arbetsgivarnummer/org.nr så är det följande som gäller:
Arbetsgivar nr. Adecco Sweden AB – 627967
Org.nr. Adecco Sweden AB 556447-2677
Vänligen observera att vår löneavdelning bara skickar inkomstuppgifter till Försäkringskassan när det finns ett aktivt ärende hos Försäkringskassan. Endast dessa förfrågningar från Försäkringskassan besvaras.