coverbild

Konsultsupporten

Måndag - Fredag 8.00-17.00
077-440 00 15
Tidrapportering

Alla konsulter i Adecco rapporterar in sin arbetade tid varje vecka. Tidrapporten är underlag för både lönen till dig och fakturan till kunden, så det är viktigt att det blir rätt och att tidrapporten skickas in veckovis. Det finns flera sätt att tidrapportera. Den vanligaste är att man gör det via en app i sin telefon, men via mail används också ibland. Vissa av våra kunder har egen tidrapportering/tidkort/stämpling och kan skicka arbetade timmar till oss via filöverföring istället. Av din konsultchef får du veta vilken metod för tidrapportering som gäller för dig och ditt uppdrag.

Informationen här handlar om tidrapportering via app. Det finns två sätt att nå appen – via en smartphone eller via webben. Den ser dock ut och fungerar exakt likadant oavsett vilket alternativ du väljer. Det som krävs för att kunna tidrapportera via mobilappen är en smartphone av nyare modell, iPhone och Android fungerar. Här hittar du länkarna till appen: Google Play (för Android) och App Store (för iPhone). Observera att när man söker på Adecco Time i Google Play och App Store så dyker det upp två appar. Det är endast den som har beteckningen Umoe Consulting A/S som gäller för Adecco Sverige.

Har du inte en smartphone? Då kan du klicka här för att tidrapportera på webben.

För att komma igång måste din konsultchef förbereda uppgifter i vårt system och då skickas inloggningsuppgifter till din mail. Användarnamnet är din mailadress och lösenord skapar du själv via instruktioner i mailet. Mailet kan tyvärr ibland hamna i skräpposten, så titta där om du inte fått något mail till din inkorg.

Här är manualen för att komma igång och använda tidrapporteringen via mobilappen eller webben. Om du tidrapporterar via webben kan du dock inte få påminnelser via pushnotiser, i övrigt fungerar båda sätten likadant.

För vanliga fel som kan uppstå finns det en felsökningsguide med tips och åtgärder.

Kontakta Konsultsupporten om du får problem med tidrapporteringen. Du når dem på konsultsupport@adecco.se eller tfn. 077-440 00 15 vardagar kl 8-17.00.

Brytdatum för tidrapportering
Tidrapporter ska godkännas löpande varje vecka, efter avslutat uppdrag samt den sista arbetsdagen i varje kalendermånad.

Övertid
Övertid ska alltid vara beordrad och godkänd av uppdragsgivaren och din konsultchef. Prata med konsultchefen innan du kommer överens med kunden om att jobba över.


Indecco by Adecco Sweden

Tel: 077-440 00 15